הבחירה ברצפת פרקט עבור חדר הילדים נחשבת למומלצת עקב לא מעט סיבות. הפרקט מאפשר להעניק את התחושה החמה והמגע הנעים, להם בוודאי מצפים בכל חדר ילדים, ומשדרג את מקום מדרך כף הרגל. פרקט יכול להעניק לחדר הילדים ייחודיות, וכשלוקחים בחשבון את התחזוקה הנוחה שלו, מבינים מדוע הפרקט הוא כל כך אטרקטיבי.

כל הורה שרוכש רצפת פרקט עבור חדר הילדים שלו מעוניין לדעת מה עליו לעשות כדי לשמור על הפרקט לאורך זמן. לפניכם סקירה של הפעולות שצריכות להתבצע, יחד עם מספר דברים שכדאי להימנע מהם.

ניקיון שוטף

הורים רבים המתמודדים עם ניקיון חדר הילדים שלהם, מבינים שזו מלאכה שצריכה להתבצע באופן תדיר. פוטנציאל הלכלוך מצד הילדים נוטה להיות גדול ולכן, שפיכת נוזלים, מאכלים או כל דבר אחר על המשטח אפשריים בהחלט. עם חדר הילדים אסור להשתהות – כל ניקיון צריך להתבצע במהירות, על אחת כמה וכמה במקרה של רצפת פרקט. הסיבה לכך היא שלחות ורטיבות פוגעים ברצפה, ועשויים לגרום לו להתנפח ולאבד ממראהו.

הניקיון עצמו נעשה בדרך כלל באמצעים בסיסיים יחסית שנמצאים בכל בית, דוגמת מגב עם מטלית לחה (אך כמובן שלא רטובה מדי). אפשר לרכוש מוצרים ייעודיים לרצפות פרקט, אם כי חשוב לוודא מראש את ההתאמה שלהם לסוג הספציפי של המשטח. אחרי הכול, יש היום מגוון רחב מאד של פרקטים.

הימנעות מגרירת רהיטים

ילדים אוהבים לשחק ולהשתולל. אחת הפעילויות האהובות עליהם, בהקשר הזה, היא גרירת חפצים, הזזת רהיטים וכיוצא בזה. פעולה שכזו עלולה להביא לשריטות עמוקות בפרקט, ומכאן לנזק בלתי הפיך. מכיוון שההורים לא יכולים לפקח על הילד שלהם 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע, חשוב שהם ישקיעו מעט מאמץ, כגון באמצעות רכישה של "נעליים" מפלסטיק עבור הרהיטים. כפי שאפשר להסיק מהשם שלהן, הן ימוקמו ברגלי הרהיט. בדרך זו אפשר להביא לכך שהנזק שנגרם עקב גרירה, אם תתבצע, יהיה מינימלי בהשוואה למגע הקשיח של הרהיט על גבי הפרקט.

בחירה בפרקט "חזק" יחסית

אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירת הפרקט הוא רמת השחיקה שלו: ככל שהפרקט חזק ועמיד יותר, כך מחירו צפוי לעלות בהתאם. ההשקעה הכספית הזו דווקא מוכיחה עצמה כחסכונית עם הזמן, כאשר היא מונעת נזקים לפרקט עקב פעלתנות של הילדים. כאשר בוחרים פרקט לחדר ילדים צריך לוודא שהוא נחשב לעמיד לאורך זמן ובדרגות עומס שונות.