טרנדים חדשים בפרקטים לעיצוב הבית

ריצוף פרקט הוא סוג ריצוף שהולך ותופס תאוצה רבה בשנים האחרונות, ויש לכך סיבות טובות מנקודת המבט של עיצוב הבית. רצפת הבית הוא אחד מהאלמנטים העיצוביים החשובים ביותר, שכן שטח הרצפה משתרע על כל פני הבית, ובהתאם לכך השפעתה על האווירה, האסתטיקה הכללית והעיצוב הכולל היא רבה. הפרקט מאפשר ליצור אפקט עיצובי יוצא דופן בעלות נמוכה יחסית למשל לריצוף שיש יוקרתי, ריצוף בטון מוחלק או קרמיקה בעיצובים מיוחדים. הפרקט משמש כשכבת בידוד מעולה, במיוחד פרקט עץ, וכן יוצר תחושה כפרית ואינטימית לצד אווירה מודרנית ויוקרתית בבית.

טרנדים מבניים וטרנדים סינתטיים – גוונים ומרקמים

בשנים האחרונות ניתן לזהות מספר טרנדים בולטים בעולם הפרקטים, חלקם טרנדים מבניים וחלקם אסתטיים, והם יכולים לבוא לידי ביטוי בעובי הפרקט והמבנה שלו, באורך הרצועות, בגווני הפרקטים, בסגנון העיצוב ובחומר הגלם המשמש לייצור הפרקט. כך למשל, אפשר לזהות כניסה של עיצובים יוצאי דופן כמו פישבון, אשר באמצעות סידור הרצועות מדמה שלד של דג. כמו כן, ניתן לזהות טרנד של מעבר לגוונים מיוחדים יותר כמו לבן ואפור בעיקר בבתים בהם עיצוב הבית מבוסס על סגנון העיצוב המודרני. אלו הם כמובן טרנדים אופנתיים שיכולים להשתנות, ויישומם צריך להיבחן על פי טעם אישי, העדפות אישיות ושיקולים מקצועיים.

רצועות ארוכות יותר ליצירת משטח הומוגני ואחיד

טרנד חשוב נוסף, שכבר הפך לסטנדרט במקרים רבים, הוא שימוש ברצועות ארוכות יותר. את הפרקט ניתן ליצור באמצעות רצועות באורכים שונים, כשהרצועות מחוברות זו לזו ליצירת משטח הפרקט כולו. בעבר היו הפרקטים מבוססים על חיבור רצועות קצרות למדי, הן בתצורה של קיר לבנים והן בתצורה לא הומוגנית וללא תבנית ברורה. בשנים האחרונות ניתן לזהות מעבר לכיוון של רצועות ארוכות יותר הנמתחות לאורך כל שטח הפרקט או רובו. אורך הרצועות משפיע על המראה האחיד של העץ, ולצד הטכנולוגיות החדשות המאפשרות חיבור שקוף של הרצועות, ישנה חשיבות רבה ליצירת מראה הומוגני גם בהיבט של אורך הרצועות.

פרקטים סינתטיים, תלת שכבתיים ועמידים יותר

בהיבט המבני, ניתן לזהות טרנדים של יישום פרקטים סינתטיים עשויים PVC בחדרים שונים של הבית כמו חדר האמבטיה או המטבח, בהם ישנה רגישות לרטיבות ולחות, וכן ניתן לזהות מעבר לפרקטים עמידים וחזקים יותר בתצורה תלת שכבתית, תצורה המונעת דפורמציות ועיוותים של הפרקט לאורך זמן. בבחירת פרקט בתהליך של עיצוב הבית, ישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון, רובם שיקולים מקצועיים מעולם העיצוב. חשוב מאוד שתיחשפו בפני כלל הטרנדים והאפשרויות העומדות בפניכם, ויחד עם זאת, ההחלטה הסופית אינה צריכה להיות מבוססת על מידת האופנתיות או הטרנדיות של הפרקט, אלא על החיבור שלכם איתו ועל ההתאמה שלו לכלל עיצוב הבית על פי עקרונות העיצוב המקצועיים.